![]() |
|
|
VLADIMIRAS BERESNIOVAS: ,,GYVENIMAS VLABERIO ŽVILGSNIU "
Būsiu teisingas ir doras *** Pasirinkimas *** Buvo rimta priežastis *** Čia Lietuva... Gyvenimas – „kakus“... *** LDS ir LŽS nario Vladimiro Beresniovo piešiniai ir vlaberizmai specialiai www.kaunozurnalistai.lt svetainei
|
Banko taikomi mokesčiai prasilenkia su sąžine. Kodėl valdžia nesiima priemonių?Yra tokia svetainė booking.com, kurioje galima greitai susirasti ir internetu užsisakyti poilsį pasirinktame Lietuvos ar užsienio kurorte. Jei ruošiesi poilsiauti Lietuvoje - kokia suma svetainėje nurodyta, tiek ir sumokėsi. O štai keliaujant į užsienį gali tekti susidurti su papildomomis išlaidomis, kurių kitaip, nei banko lupikavimu, nepavadinsi. Kelionė pabrango Minėtoje svetainėje nusipirkau 3 naktų viešnagę Lenkijoje. Kaip buvo nurodyta booking.com svetainėje, jos kaina – 331 euras, o atlikus rezervaciją ir panorėjus viešnagę atšaukti, sumokėti pinigai nėra grąžinami. Viskas gerai, tvirtai apsisprendžiau vykti, viešnagę užsirezervavau. Tačiau po dienos pasižiūrėjusi į savo sąskaitą SEB banke nemaloniai nustebau: vietoj 331 euro buvo nurašyta kur kas didesnė suma – 345,13 eur! Nes, kaip bankas informavo SMS žinute, mano kelionės pirkimui buvo pritaikytas 3,1962 proc. valiutos keitimo antkainis pagal Europos centrinį banką. Ir mintinai skaičiuoju, ir naudodamasi skaičiavimo mašinėle – prie 331 eur pridėjus 3,1962 proc., susidaro 341,57 eur. O SEB bankas galbūt skaičiuoja pasitelkdamas kitokias priemones, nes jo suma, kaip jau rašiau – 345,13 eur. Tai yra didesnė kone 5 eurais! Viena vertus, booking.com svetainėje už mano pasirinktą viešnagę buvo nurodyta suma eurais, vadinasi, neturėjo būti taikomas joks valiutos keitimo mokestis. Na, viešbutis kainą paskaičiavo zlotais, tai bankas ir pritaikė valiutos keitimo mokestį, tiek jau to. Bet kodėl neteisingai paskaičiuotas procentas – „valiutos keitimo antkainis“ - ne 3,1962 proc., o gerokai virš 4 proc.! Trečia – ar bankas turi teisę nulupti nuo kliento šitokius nemenkus pinigus? Mano nuomone, turėtų būti nustatytas fiksuoto dydžio valiutos keitimo antkainis, nes operacijos atliekamos internetu, ir jokio skirtumo, ar klientas moka 300 eurų, ar 1000. Mat jei būčiau sumokėjusi už kelionę 1000 eurų, bankas būtų pritaikęs daugiau kaip 30 eurų valiutos keitimo antkainį! Argi tai ne atviras kliento apiplėšinėjimas? Pabandžiau pasiaiškinti, nes labai rūpėjo sužinoti, ar tik nebus bankas netyčia suklydęs, priskaičiavęs per didelę antkainio sumą. Tik po pakartotino elektroninio laiško paskambino SEB banko atstovė ir... paprašė pateikti papildomos informacijos, kokia eurų suma buvo nurodyta mano rezervacijoje. Nusiunčiau tą informaciją, ir vėl – tyla. Galiausiai paskambino SEB banko Klientų patirties valdymo skyriaus vyr. vadybininkė Loreta Ivanauskienė, kuri informavo, esą viskas iš banko pusės buvo padaryta gerai, nes bankas turi teisę taikyti 2,65 proc. valiutos keitimo antkainį. Nesupratau! Juk man buvo pritaikytas ne 2,65 proc., o daugiau nei 4 proc. valiutos keitimo antkainis! Ponia negalėjo tuo patikėti – paprašė, kad nufotografuočiau SEB banko atsiųstą SMS žinutę, kurioje būtent tas procentas ir nurodytas. Nusiunčiau. Ir vėl – tyla. Matyt, ilgai aiškinosi ir ilgai rašė atsakymą, nes galiausiai gavau „paklodę“. Viso atsakymo necituosiu, nes daug „vandenėlio“. „Pažymime, kad į tarptautinės mokėjimo kortelių organizacijos „Mastercard International“ nustatytą atsiskaitymo kursą buvo įtrauktas valiutos keitimo mokestis (valiutos keitimo mokestis, jei operacija atliekama ne kortelės sąskaitos valiuta yra 2,65 proc.), kadangi atsiskaitymo operacijos valiuta buvo ne EUR. Šis mokestis SEB banke taikomas jau ilgą laiką ir nėra naujas“, - rašoma banko atstovės laiške. Paaiškindama, kodėl nesutampa valiutos keitimo antkainio procentinė suma, ji informavo: „Atsakydami į Jūsų pastabą dėl SMS žinutėje pateiktos informacijos, norime paaiškinti, kad SMS žinutėje nurodytas procentinis antkainis nėra toks pat kaip 2,65%, kuris nurodytas Jūsų sąskaitos išraše. Jie nesutampa ir neturi sutapti. SMS žinutėje pateiktoje informacijoje matoma bendra suma, kurią sudaro prekių ar paslaugų kaina ir valiutos keitimo mokesčiai pagal Europos centrinio banko (toliau – ECB) skelbiamą užsienio valiutos ir euro kurso procentinį antkainį. Valiutų kursai, kaip žinome, yra dinamiška vertė ir nuolat svyruoja. SMS žinutė tik informuoja, t. y. jos priežastis ir tikslas – suteikti informaciją klientui, kad jis galėtų palyginti sumą, kurią mokės eurais, jei mokės vietine šalies valiuta, nei tuo atveju, jei atsiskaitymo vietoje būtų pasirinkęs mokėti eurais naudojant kortelių skaitytuvą arba internetinėje svetainėje. Procentai pranešime rodo, kiek jis moka už konvertavimą pagal ECB, ir tai jau yra įtraukta į rodomą sumą eurais. Pranešimą klientai gauna iškarto po kortelės autorizavimo“. Bet juk tai netiesa! SMS iš banko aš gavau jau tada, kai suma iš mano sąskaitos buvo nurašyta! Vadinasi, neturėjau jokios galimybės pasirinkti, ar mokėti eurais, ar kita valiuta! Toliau SEB banko atstovė pridūrė: „Išraše nurodyta suma procentiniu mokesčiu ir eurais yra grynai banko taikomas valiutos keitimo mokestis, jei operacija atliekama kita nei kortelės sąskaitos valiuta“. Tiesą sakant, iš šio atsakymo supratau tik viena: silpnoji pusė, tai yra klientas, su komerciniu banku nepasiginčys. Paskaičiavo bankas antkainius pagal savas metodikas – ir nusirašė nuo kliento sąskaitos. Labai panašu - kiek nori, tiek ir nusirašo. O klientas lieka kvailio vietoje. Lietuvos banko biurokratija Kadangi teko ilgai laukti atsakymo iš SEB, manydama, kad jo taip ir nesulauksiu, kreipiausi į Lietuvos banką. Juk Lietuvos banko interneto svetainėje taip gražiai skamba pirmasis sakinys: „Lietuvos banko misija yra kurti naudą visuomenei“. Pagalvojau – tikrai padės paprastam piliečiui išsiaiškinti, ar komercinis bankas neapstatinėja savo klientų. Praėjo savaitė – jokio atsakymo, ar mano elektroninį laišką Lietuvos banko kanceliarija gavo, ar užregistravo, o gal tas laiškas nukeliavo ne ten, kur siunčiau, o aš tuščiai tikiuosi pagalbos? Parašiau dar kartą. Tada jau atsiuntė patvirtinimą, kad laiškas gautas, užregistruotas. O atsakymą esą pateiks per laikotarpį, kuris numatytas įstatymuose. Laukiu. Ir pagaliau sulaukiu! Atsakymą pasirašo Lietuvos banko Teisės ir licencijavimo departamento skyriaus vadovė Eglė Lukošienė. Štai kokią žinią gaunu iš valstybinės įmonės (kalba netaisyta): „Atsakydami į Jūsų paklausimą norėtume pažymėti, kad finansinių paslaugų teikimą reglamentuojantys teisės aktai, kurių laikymosi priežiūra priskirta Lietuvos banko kompetencijai, nereguliuoja įkainių už teikiamas mokėjimo paslaugas, tarp jų ir įkainių valiutos konvertavimą, dydžių ir (ar) jų apskaičiavimo tvarkos, todėl finansinių paslaugų teikėjai, tarp jų ir bankas, turi teisę savarankiškai nustatyti taikomų įkainių dydžius. Nepaisant to, finansinių paslaugų teikėjai, taigi ir bankas, turi tinkamai informuoti savo klientus apie valiutos keitimo kursą ir apie su valiutos keitimu susijusius mokesčius. Deja, iš Jūsų pateikto situacijos apibūdinimo šiuo metu nėra galimybių tinkamai įvertinti banko veiksmų šiuo konkrečiu atveju pagrįstumo, ir nuspręsti dėl galimo Jūsų teisių pažeidimo. T.y. iš pateiktos informacijos nėra aišku, dėl kokių priežasčių ir ar pagrįstai Jums buvo pritaikyti konkretaus dydžio valiutos konvertavimo mokesčiai. Remiantis kreipimesi dėstomomis aplinkybėmis, galima daryti išvadą, kad tarp Jūsų ir banko gali būti kilęs civilinio pobūdžio ginčas. Atsižvelgdami į tai, informuojame, kad Lietuvos bankas ne teismo tvarka nagrinėja vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčus. Remiantis ginčų nagrinėjimo Lietuvos banke tvarką reglamentuojančių teisės aktų nuostatomis, Lietuvos bankas nagrinėja vartotojų ginčus su Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 42 straipsnyje nurodytais finansų rinkos dalyviais ir kitais juridiniais asmenimis, kylančius iš finansinių ir (arba) papildomų investicinių paslaugų teikimo, iš draudimo paslaugų sutarties arba susijusius su ja, jeigu tokiai sutarčiai taikytina Lietuvos Respublikos teisė, taip pat vartotojų ginčus su kitais ūkio subjektais, kylančius dėl Lietuvos Respublikos mokėjimų įstatyme nustatytų reikalavimų laikymosi, kai ginčo nagrinėjimas Lietuvos bankui priskirtas finansų rinką reglamentuojančiuose įstatymuose. Lietuvos bankas vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčus ne teismo tvarka nagrinėja vadovaudamasis Vartotojų ir finansų rinkos dalyvių ginčų neteisminio sprendimo procedūros Lietuvos banke taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos banko valdybos 2012 m. sausio 26 d. nutarimu Nr. 03-23, (toliau – Taisyklės). Ginčai Lietuvos banke nagrinėjami laikantis rungimosi principo, t. y. vartotojas ir finansų rinkos dalyvis privalo įrodyti tas aplinkybes, kuriomis remiasi kaip savo reikalavimų ar atsikirtimų pagrindu, išskyrus atvejus, kai yra remiamasi aplinkybėmis, kurių nereikia įrodinėti. Pažymėtina, kad minėto principo įgyvendinimas yra užtikrinamas per ginčų nagrinėjimo tvarkos Lietuvos banke laikymąsi. Taigi, tam, kad Lietuvos bankas galėtų priimti objektyvų sprendimą dėl Jūsų apibūdintos situacijos, turėtų būti atliktas abiejų ginčo šalių pateiktų įrodymų ir paaiškinimų, pagrįstų teisės aktų nuostatomis, ir juos pagrindžiančių dokumentų, taip pat kitos informacijos, susijusios su šia situacija, vertinimas. Atkreipiame Jūsų dėmesį, kad Taisyklėse nustatyta tvarka:
Pažymime, kad vartotojo prašymas nagrinėti vartojimo ginčą Lietuvos bankui turi būti vartotojo pasirašytas. Taip pat atkreipiame Jūsų dėmesį, kad Lietuvos bankas, nagrinėdamas kilusį ginčą, vertintų tik Jūsų reikalavimo bankui pagrįstumą. Todėl Jūsų reikalavimas (-ai) turi būti pakankamai aiškus ir apibrėžtas, kad minėtas finansų rinkos dalyvis aiškiai žinotų Jūsų lūkestį, o Lietuvos bankas galėtų įvertinti, ar banko atsisakymas patenkinti Jūsų reikalavimą yra pagrįstas, ar ne. Akivaizdu, jog, siekdamas įvykdyti aukščiau nurodytus Lietuvos banko reikalavimus (kad prašymas būtų priimtas nagrinėti), paprastas Lietuvos pilietis be rimto teisininko pagalbos neišsivers. Kaip akivaizdu ir tai, jog tokia teisinė pagalba kainuotų, ir pakankamai brangiai (advokato valandos atlygis, teko girdėti, prasideda nuo 100 eurų). Vadinasi, tas paprastas pilietis – banko klientas – pasijunta lyg benamis šunelis, užspeistas į kampą, ir nori nenori priverstas iškelti rankas. Pasiduoti. Nes tas paprastas pilietis privalo sutikti su visais stipriosios pusės, tai yra komercinio banko, nustatytais mokesčiais, įkainiais, procentais, etc. p.s. Būtų įdomu sužinoti, kaip Lietuvos valdžios atstovai, įstatymų leidėjai, vertina tokią situaciją? Juk nuolat pabrėžiama, kaip visiems jiems labai rūpi žmogaus gerovė. Nejau išties nėra jokių galimybių bent kiek apriboti bankų apetitą? Virginija GRIGALIŪNIENĖ, LŽS Kauno apskrities skyriaus valdybos narė Nuotrauka skolinta iš bankai.lt
|
AUDRONE NUGARAITĖ Gerumas kaip išteklius keisti mūsų gyvenimą. Gerumas kaip kiekvienos dienos norma ir siekiamybė. Visa tai pasiekti gali padėti gerumo komunikacija. Būkime raštingi ir dalinkitės savo gerumo kompetencija su kitais. GERUMO KOMUNIKACIJA Gruodžio 3 diena, sekmadienis Advento pradžia. Tarptautinė neįgaliųjų žmonių diena Susikaupimo laikas džiaugsmingai laukti ir ramiai bendrauti. Save įvertinti ir apsivalyti. Tobulėjimo šviesa atnaujina mūsų dvasinį pasaulį, kuriame gerai jaučiamės ir ten šviečia mūsų norima saulė.Tai svarbu, kai kasmet einame brandos keliu ir žodis negalia gali tapti varžančia galia. Fizinė, protinė, įgimta, įgyta, pastovi, laikina ji mažina, neleidžia, atima iš mūsų galimybes būti savimi. Todėl turime nuolat daryti tai, kas padeda ne tik jos išvengti, bet ir susitikus būti tam pasirengus. Būkime. Gruodžio 1 diena, penktadienis Dar vienas metų laikas įžengė į sceną. Jis svarbus, nes pasitikę šventes, baigsime senus metus. Atėjo žiema - permaininga ir šalta - šilta. Su ledu, speigu, lijundra. Su atodrėkiu ir sniego pūga. Todėl svarbiausia turėkime šilumą savyje, kad būtų saugu dvasioje ir gera žiemos kelionėje. Einame drauge. Lapkričio 30 diena, ketvirtadienis Ruduo vėl palieka mus vienus su viltimi po metų susitikti. Dabar toliau mokysimės bendrauti žiemos ritmu, valdyti emocijas tokiu rezultatu, kad aplankytų jausmai, leidžiantys pasijusti patenkintu ir džiaugsmingu. *** Lapkričio 29 diena. trečiadienis Nauja diena. Ko gero baltu sniegu papuošta. Ir vėl svarbu mūsų vidinė nuostata. Ką jaučiame viduje ir ką komunikuosime išorėje? Turime save nuteikti ir įvertinti, kuo džiugina ši diena, o praradimai -tik išmokta pamoka. *** Lapkričio 28 diena, antradienis Mūsų kasdienybė nerimo ir nežinios sklidina. Paros erdvė vis naujomis tamsos valandomis pildoma. Todėl svarbu rutinoje turėti simbolius, kaip savo vidinius šviesulius. Pražydo mano gėlė ir suteikė stiprybės paversti nerimo ir nežinios tamsą dvasine gerove. Lapkričio 27 diena, pirmadienis Paskutinė rudens savaitė, atėjo su žinia, kad savo šalta temperatūra ji nori būti žinoma. Kai norima išsiskirti, reikia turėti aiškių lūkesčių ir atsarginių išeičių. Tada netikėtas šaltis ar šiluma, bus tik galimybė vėl patobulinti save. *** Lapkričio 25 diena, penktadienis Šv. Kotrynos, Tarptautinė kovos su smurtu prieš moteris, Pasipriešinimo pirkiniams diena Puokštė progų pagalvoti apie mūsų kelionę gyvenimo keliu. Ne tik Šv. Teresė mokslą globoja. Ačiū jai. Bet ir smurtas vis dažniau mūsų gyvenseną žaloja. Visa tai susiję ir su pasipriešinimu pirkti. Kai pirkimas nustelbia reikmę įsigyti tik būtinų daiktų, o tampame vartojimo aukų būriu. Būkime išmanūs ir savyje galingi, galėdami pasidžiaugti, kad esame laimingi. Lapkričio 23 diena, ketvirtadienis Rudens diena, pabalinta sniegu ir vėjo genama pūga. Ryto oras keičia mūsų nuotaiką. Kur svyra pasitenkinimo rodyklė: gerai, kad atėjo žiema ar vėl šalta, slidu ir nesaugu? Svarbu pasakyti sau: naujos galimybės-aš einu toliau. *** Lapkričio 21 diena, antradienis Bėga laikas į gyvenimo lankas, apeidamas sėkmių kalnus ir nevilties duobes. Svarbu, kad jis pildytų mūsų svajones, kauptų energiją ir duotų tai, kai gali sau pasakyti: aš gyvenu laimingai ir gerai, ir negaliu daryti kitaip. *** Lapkričio 20 diena, pirmadienis Savaitės išmintis. „Įvykiai neturi kitokios prasmės negu ta, kurią jiems suteikiame. Aš sustojau ir paklausiau savęs, kuri iš daugelio galimybių man tinkamiausia, naudingiausia? Kai šitaip pakeičiame mąstyseną pradeda vykti nuostabūs dalykai: ieškome teigiamų įvykių ypatybių, pastebime vieni kitų energingumą, matome aplink vykstančius stebuklus. Tai sudaro mūsų gyvenimą, ateitį, pasirinkimą ir daro poveikį, keičia gyvenimą.“ D. Taylor *** Lapkričio 19 diena, sekmadienis Sekmadienis. Kaip jį įvertinsime, didžia dalimi nuo to priklausys jo nauda. Paskutinė savaitgalio diena, liūdna, rytoj vėl veikla. Dar sekmadienis - šaunu, toliau ilsimės, darome su meile kas patinka, rytojų pildome gerumu *** Lapkričio 18 diena, šeštadienis Sėkmės veiksniai. Kas tai? Žinios, vertybės, asmeninės savybės, įgūdžiai, padedantys atlikti darbą, pasiekti norimą rezultatą ir gerą saviraišką. Be technologinių gebėjimų labai svarbus veiksnys yra mūsų bendravimo pavyzdys. Kompetencija ir elgesys- tai raktas atidaryti sėkmės duris. Lapkričio 17 diena, penktadienis Tarptautinė studentų diena *** Lapkričio 16 diena, ketvirtadienis Tarptautinė tolerancijos diena Daug žodžių su ta pačia pabaiga: arogancija, elegancija, tolerancija. Visi jie turi savo sritis ir poveikius tam, kas susiję su mumis. Todėl būkime išmanūs, kad jau žodžio pradžia vestų į norimą pabaigą. Toleruokime. *** Lapkričio 15 diena, trečiadienis Kėlimosi ryte procedūra, pakeitus laiką, vis dar yra aktualija. Vieniems žiemos laikas yra atgaiva, nes viskas vėl stojo į savo vietas. Kiti kas rytą nelaimingi, nes jiems vasaros laikas buvo sėkmingas. Būkime laike laimingi. *** Lapkričio 14 d., antradienis Savaitės išmintis. "Švietimas veikia kaip vienijanti visuomenę jėga perduodant vertybes, jungiančias skirtingas visuomenės dalis." J. Grigas *** Lapkričio 13 d., pirmadienis Pasaulinė Gerumo diena Metai sezonų ciklą apsuko ir vėl atėjo ši diena. Ji mūsų paklausia, kiek gerumo puoselėjame savyje ir kaip tuo turtu dalinamės išorėje? Gerumas ir mes. Pasižiūrėkime, kaip mūsų asmeninėje erdvėje pasiskirsto gerumo linksniai: Kas? Gerumas; Ko?Gerumo; Kam? Gerumui; Ką? Gerumą; Kuo? Gerumu; Kur? Gerume; Ir šauksmininkas mums sako: Gerume, būkime visada drauge ir bėdoje, ir džiaugsme. Tu esi mūsų gyvenimo prasmės ir laimės raiška. Sveikinimai visiems Gerumo komunikacijos nariams. Einame toliau gerumo keliais ir dalinamės Gerumo vaisiais. Švęskime. *** Lapkričio 11 d., šeštadienis Mūsų nuotaika. Nuo ji priklauso? Kodėl vieną rytą ji puiki, o kitą- subjurusi? Gera-bloga, pakili-prislėgta. Ir aplinka lemia mūsų šitą emocinę būseną. Tegul šiandiena būna paženklinta nuotaika puikia ir norima laikysena *** Lapkičio 8 d., trečiadienis Europos sveikos mitybos diena Valgome, nes norime būti sotūs. Gaminame, nes turime progą pasidžiaugti skaniu maistu. Viskas būtų puiku, jeigu visa šita maisto veikla būtų ne tik pavadinta sveika mityba, bet ir užtikrintų mūsų geros savijautos ir dvasinio meniu darybą. Skanaus. *** Lapkričio 7 d., antradienis Eilinė metų diena. Jokių oficialių progų minėti nėra. Todėl padarykime ją švente, kad vaivorykštė spindėtų mūsų viduje, nes kas gera ir gražu pirmiausia jaučiame širdyje. Įsimintina diena, kuriai pavydės vakardiena. Va taip. *** Lapkričio 6 d., pirmadienis Savaitės išmintis "Lapkritis verčia jaustis, kad gyvenimas bėga greičiau. Valandas stengiuosi užpildyti prasmingiau, kad jas pristabdyčiau." H. Rolins *** Lapkričio 4 d., šeštadienis Puikiai žinome, kas mums nepatinka/patinka. Kas gražu/negražu. Ar turime atsakymą į klausimą ne tik šio žodžio prasme, bet ir savo būsena, kas mums yra GERA kūne ir dvasioje? Kaip visa tai daliname savo viduje ir išorėje? Kad savo likimą sietume su sėkmės taku ir laimės žvaigždės siekiu. Gera, gerai, gerumas.
Lapkričio 3 d., penktadienis Šventės praėjo. Paminėjome, prisiminėme, susitikome. Ką jos paliko, kas vertinga ir stabilu? Kam dar reikia aktyvaus bendravimo ir daugiau realių veiksmų? Švenčių dvasia - tai kasdienybės energijos šviesa. *** Lapkričio 2 d., ketvirtadienis Emocinė stiprybė - tai ne piktintis sunkiais jausmais ir jais atsikratyti. Tai geba įveikti juos sveika reakcija ir sau aiškiai pasakyti: nebėgu nuo sunkių jausmų, juos žinau, dėmesį valdau ir savo atsparumą šitaip ugdau. *** Lapkričio 1 d., trečiadienis Lapkritis atėjo su Visų Šventųjų diena. Vėlinių dvasios šviesa. Proga ne tik pagerbti, prisiminti išėjusius, bet ir aktyviau su jais mintyse pabendrauti. Tai mūsų vidinio pasaulio vertybių sistema- įvertinti save ir pasakyti nesantiems šalia, kad gyvenimas teka norima vaga. Esame kartu ir atskirai - mes čia, o jūs tenai. Būkime. *** Spalio 30 d. antradienis Paskutinė spalio mėnesio diena. Sutinkame ją su nuotaika gera. Ji patvirtina mūsų išmoktas pamokas, suteikia norimą jauseną. Laukia mūsų rudens tęsinys. Žiemai pasirengti taip, kad kojos ant ledo tvirtai laikys ir neslys. *** Spalio 30-oji, pirmadienis Savaitės išmintis "Gamta - vienintelė knyga, kurios kiekvienas puslapis prasmingas." J. V. Gėtė *** Spalio 29-oji, sekmadienis Ir vėl pasikeitė laikas. Tai kaip naujas veiklos saikas. Nors turi patirties ir žinai, reikia mokyti save gyventi naujai. Dieną neišsimiegojus baigti žvaliai. Tai detalės, jų nesunku išvengti ir gyvenimo sėkmės keliu žengti. *** Spalio 28-oji, šeštadienis Mūsų nusiteikimą ir keli žodžiai gali parodyti. 300 dienų praėjo, metai į pabaigą pajudėjo. 300 dienų į laiko bedugnę nugarmėjo. 300 dienų į patirties ir sėkmės bokštą ant sparnų nuskrido ir suteikė mums galimybę tobulėti. *** Spalio 26-oji, ketvirtadienis Mūsų asmens skirtumai-tai daigai ir želdiniai, kurios turime pirmiausia atpažinti ir žinoti. Skirtumas kaip galimybė išreikšti save, parodyti savo kūrybines puses. Išnaudoti savo originalumą ir nekonkuruoti, o mielai bendrauti *** Spalio 25-oji, trečiadienis Kai protas ir kūnas įsitempę, išeitis slypi mūsų viduje. Pabūti gamtoje, pasirūpinti minčių, jausmų ir kūno derme. Tikėjimas savimi, noras duoti kitiems, yra vidinės energijos harmonija, potencialas džiaugtis kasdiena. *** Spalio 23-oji, pirmadienis Savaitės išmintis "Norint būti lydimam sėkmės, privalu kliautis tik savimi. Viskas, ko reikia siekiant tikslo, slypi jumyse, tereikia naudotis." D. Taylor Spalio 22-oji, sekmadienis Apsikabinimo galia, susijusi ne tik su gera nuotaika. Jis padrąsina ir padeda įveikti baimę. Gesina streso ir pykčio laužą, padeda pajusti meilę. Apsikabinimas viena iš ryšio priemonių, suprantama geriau nei daug gražių žodžių. Net ir pačiam save reikia apsikabinti, nes per dieną, mokslininkų teigimu, tai reikia 4 kartus patirti. Apkabinimas virtualus - tai irgi pojūtis puikus. Apsikabinkim
KLAUSIMĖLIS
Warning: include(/usr/home/fs/www/templates/zurnalistai/modules/apklausa.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/fs/www/templates/zurnalistai/modules/shonas.php on line 15 Warning: include(): Failed opening '/usr/home/fs/www/templates/zurnalistai/modules/apklausa.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/pear:/usr/share/php') in /home/fs/www/templates/zurnalistai/modules/shonas.php on line 15 |