Kodėl Lietuvos leidėjai nedeklaruoja savo vertybių ir įsiprareigojimų?

Valiusaitis_II__2_.jpgVasarą, kai laida „Žiniasklaidos anatomija“ atostogavo, portalas „WikiLeaks“, o vėliau ir Lietuvos žiniasklaida paskelbė skandalingus duomenis apie kai kuriuose Lietuvos laikraščiuose klestinčią korupciją ir pusiau legalų reketą. Buvo įvardytos konkrečios sumos, leidinių ir partijų pavadinimai, asmenų vardai, taip pat informacijos šaltinis – Jungtinių Valstijų diplomatų susirašinėjimas.

 

Atrodė, kad tai prokuratūros dėmesio verta istorija. Vis dėlto prokurorai netrukus suskubo nuo to atsiriboti, žiniasklaida pasitenkino momentiniu skaitytojų dėmesio padirginimu, ir viskas, kaip paprastai, nuslopo, galima sakyti, be jokių padarinių.

 

Esama korupcijos Lietuvos žiniasklaidoje ar ne, matyt, nebūtų labai perspektyvi laidos diskusijų tema. Konkretesnis, todėl aptarimo vertas klausimas galėtų būti toks: kodėl Lietuvos leidėjai vengia deklaruoti savo vertybes ir įsipareigojimus žiniasklaidos produktų vartotojams. Štai, pavyzdžiui, Hansas Luikas, pagrindinis DELFI valdančios „Ekspress Group“ akcininkas, estų verslininkas ir žurnalistas, neseniai paskelbtame interviu gana drąsiai kalba apie „Ekspress Group“ leidėjų vertybines nuostatas, įsipareigojimus skaitytojams. Lietuvos leidėjai taip atvirauti nedrįsta. Kodėl?

 

Apie tai – antradienį 10.05 val. „Žinių radijo“ pokalbių ir ginčų laidoje „Žiniasklaidos anatomija”. Laida kartojama 19.05 val.

 

Laidoje dalyvauja žurnalo „Valstybė“ leidėjas ir žurnalistas Eduardas Eigirdas, dienraščio „Verslo žinios“ vyriausiasis redaktorius Rolandas Barysas, portalo „15 min.“ generalinis direktorius Tomas Balžekas ir portalo „Delfi“ vyriausioji redaktorė Monika Garbačiauskaitė-Budrienė.

 

„Žiniasklaidos anatomija“ yra bendras „Žinių radijo“ ir Lietuvos žurnalistų sąjungos projektas. Laidos redaktorius ir vedėjas Vidmantas Valiušaitis.

 

Panašūs straipsniai