Valgai kotletą, mokėk ir už musę. (Abonentinių televizijų žiūrovai patuštins savo pinigines ?..)

Rūta KANOPKAITĖ, „Šeimininkė”

 

Kanopkait____nauja__II.jpgNuo liepos 1 dienos įsigalioję Visuomenės informavimo įstatymo pakeitimai kabelinių ir kitokių abonentinių televizijų žiūrovams ateityje gali patuštinti pinigines. Komerciniai lietuviški kanalai nori pinigų už savo programas, o mokamos televizijos operatoriai už jas mokėti iš savo kišenės nelinkę. Nepavykus susiderėti, abonentams ir buvo išjungtas LNK kanalas bei jo „atšakos“ – „Info TV“, „Liuks“, TV1. Laikinai. Laimėjo tie, kas nebėgo pirkti priedėlių, kad matytų iš paketo išnykusias programas.

Deja, žvelgiant į artimiausią ateitį, aišku, kad tuo laimėjimu džiaugsimės tik pusmetį. Lietuvos kabelinės televizijos asociacija išsiderėjo tik naujo mokesčio už lietuviškų komercinių televizijų programas atidėjimą. Toji asociacija vienija 46 operatorius, turinčius apie 300 tūkstančių mokamos TV abonentų. Pagrindinė žinia, pasklidusi po derybų, – už lietuviškus komercinius kanalus kabelinės TV turės susimokėti, o tai reiškia, kad jie kainuos mums, klientams.

Mokestis padidės nuo ateinančių metų sausio 1 dienos. Kiek jis šoktels – keliasdešimčia centų ar keliais litais, dar nežinia. Kaip bus pasiklausta abonentų, ar jie nori susimokėti už girtuoklių sapaliones ekrane, pabodusius garsių skandalų tęsinius ir šokėjėlių bei dainorėlių duetus, – irgi nežinia. Gal žmogus tų televizijų, panorusių pasipinigauti, apskritai nežiūri. Gal jam iš lietuviškų kanalų pakanka LTV pirmosios ir antrosios programų, kurios neapmokestinamos, bei Baltijos televizijos, pareiškusios, kad mokesčio nereikalaus? Kol tęsis pusmečio paliaubos, kabelinės televizijos turėtų pagalvoti apie naujus savo rodomų programų paketų variantus, nes žiūrovas nėra nuolanki melžiama karvė.

TV_= II_1.jpgReklamomis ir anonsais perkrauti komerciniai kanalai i dabar ėda nervus surizikavusiems pasižiūrėti filmą. Žmonės ironizuoja: taip norėjom netrukdomi dešimtą kartą pasižiūrėti nuostabų siužetą apie klozeto bakterijas, tai ne, įkišo dešimt minučių kino… Bet jeigu už reklamas dar ir primokėti turėsime, čia jau visai juodasis humoras.

Dar neprasidėjus krepšinio karštligei, atostogaujančiųjų prie televizoriaus mažai. Ir ne tik dėl karštos vasaros. Televizininkai patraukliausią jauką tradiciškai taupo rudeniui, kai bus pristatyti naujojo sezono tinkleliai. Programos užlopomos senomis laidomis, todėl stebėdamas švinktelėjusias „aktualijas“ pasijunti lyg įsėdęs į atgal riedančią laiko mašiną. Metas nuo popiečio iki 18 valandos tradiciškai atiduodamas „bjauriųjų ančiukų“ giminaitėms iš Lotynų Amerikos. Viso to gali ir nežiūrėti, jei nepatinka. Tačiau atsiranda mažas „bet“…

Įsivaizduokite, kad restorane iš jūsų paprašė pinigų už visą valgiaraštį, nors kai kurių patiekalų net į burną neimate iš principo. Kabeliniai operatoriai turėtų suteikti žiūrovui teisę rinktis. Naujus mokesčius derėtų užkrauti tik tiems abonentams, kurie nori žiūrėti komercines lietuviškas programas ir sutinka papildomai už jas susimokėti. Kaip sakoma populiariame kalambūre: musės atskirai, kotletai atskirai.  

Dailininko Vladimiro Beresniovo piešinys

 

 

Panašūs straipsniai